tirsdag 21. desember 2010

Snøkaos

Det er håpløst her på sør(-vest)landet hver gang det snør. Det har kommet ca 5 cm snø i dag og det er jo veldig fint og lyst ute, men at det er mulig å få til slik trafikkork på grunn av snøen er mer enn jeg kan skjønne.
Tenkte meg en tur til IKEA etter jobb i dag, og tenkte i utgangspunktet å gå. Det viste seg å være et smart trekk, for jeg gikk atskillig fortere enn bilene kjørte. Ikke var det så ille mye folk på IKEA heller, så det gikk greit. Så skulle jeg hjem... Jeg var råheldig, slapp å vente lenge på bussen. Hadde jo ikke sjekket når den gikk - har det ikke travelt jeg, men litt molefonken ble jeg da jeg oppdaget at det var et kvarter til neste buss skulle gå. Som sagt slapp jeg å vente lenge, for den "forrige" bussen kom. Brukte tre kvarter før vi kom oss ut på motorveien. Der havnet vi bak brøytebilene (3 stk)(selvfølgelig på skrå bak hverandre slik at ingen kom forbi). Det gikk pent innover mot byen, kan jeg love deg. Fra IKEA og hjem tok det 1 time og 10 min, i bussruta er det antyda halve tida. Måtte flire av sjåføren da jeg gikk av: "Da var du endelig hjemme!" Jo, takk for turen, det var jo ikke hans skyld at trafikken står!
Nå skal jeg montere recycling-bin i skapet mitt. Hva det nå heter på norsk...
..... kildesortering....

Ingen kommentarer: