mandag 10. mars 2008

Maratondager

Jeg får alltid litt mer energi når det nærmer seg ferietid. Siste uka før påske nå har jeg et flott opplegg for å få tida til å gå ekstra fort... I dag er det mandag, og den opprinnelige planen var jobb, trening, kino, styremøte. Nå kom jeg ikke på kino, men resten er nå unnagjort. I morgen må jeg prøve å komme meg på svømming etter jobb, siden jeg kjøpte meg årskort på svømmehallen på lørdag. Onsdag er det seinvakt på jobb, men det kan være jeg kommer meg på trening før jobben. Det er alltid mindre folk på Elixia på morgenen, så jeg liker meg bedre da. På torsdag håper jeg å komme meg på klatring sammen med Ida igjen. Fredag drar jeg med nattoget hjem til Vinstra, klar for påskeferie... Jeg må vel prøve å få pakka innimellom også. Det blir værre å holde dette tempoet oppe etter påske også. En uke om gangen er nok til å komme i form, er det ikke?
Det hender noen ting kommer litt forsinka, men hva skal en si til å få to julegaver i løpet av tre dager - i mars? Tar jeg for sjelden kontakt med folk, eller er det noe annet som gjør det? Jeg var jo hjemme før jul, om ikke etter jul. Men jeg skal ikke si noen ting, jeg har ikke engang tenkt på julegaver til de jeg har fått av nå, så jeg virker bare gjerrig... Liker ikke det. I alle fall den ene av disse to gaven kom som litt av en overraskelse. Og det er en viss forskjell på å gi gaver til småunger og til voksne, ikke sant? Jeg kjøpte ikke noe til Ingrid og Vilde i år, siden jeg fant ut at jeg ikke kom så langt som til å levere dem. Det betyr at jeg bør finne på noen gaver til jentene til jul igjen. Det er jo ikke lenge til...
Nei, nå skal jeg slappe av, finne en gammel action-film å sette på, og spise opp det siste tiramisu-kakestykket. (Nevnte jeg at det var en grunn til den intensive treninga denne uka?)

Ingen kommentarer: