torsdag 18. desember 2008

Mange slags trening - og arbeid!

Puh! Nå har jeg hatt et par heftige timer og er veldig glad for at jeg klarte å somle så lenge med å få utført det at jeg ikke ser noen vits i å gjenta det før jeg drar hjem til Vinstra for juleferie. Jeg har nemlig vært vikar. For vaskedama vår. Burde ikke vaskedamer forbys ferie, egentlig? Trappevask er jo et velkjent begrep i borettslagssammenheng, men i ei 10 etasjes blokk blir det litt heftig, det må jeg innrømme. Jeg har all verdens respekt for alle de som har renhold som sitt daglige virke. Det er mulig det er noe med min vasketeknikk, men jeg skal legge inn et ord til formannen om at vi antagelig burde investere i noen nye mopper. De suger - for å si det på godt norsk. Og det er ikke nødvendigvis vann de suger...

Uansett, nå er vasken gjort for denne uka, og neste uke er det jammen jul. Jeg stresser ikke jeg heller. Jmf. Sigrid
Men jeg føler veldig at jeg har trent litt i dag, i alle fall rygg og armer, og mer blir det vel i morgen. Da skal jeg ut til Madla filial og kassere og pakke. Litt løfting og bæring kanskje? Tror jeg for tredje gang denne måneden skal avvike min beslutning om "skjørt hele måneden - bare for moro skyld". Jeg har jo så mange skjørt, og det blir alt for skjelden jeg bruker dem. Men nå har jeg altså brukt skjørt 16 av de siste 18 dagene, og får samtidig muligheten til å vise fram alle mine fine (ikke alltid praktiske) sko. Kan jo ikke gå med skjørt og sportssandaler!

Vel. En fortsatt fin førjulstid ønskes dere!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vasking er god trening!!
Og skjørt hele måneden var jo en kjempegod ide, det må jeg prøve også :-)

kirsten sa...

ja vasking er helt klart god trening. så nå har jeg trena en hel uke. men så skinner huset også da. men skjørt en hel mnd. er jo bare rør. neida, artig id'e egentlig. men ikke for meg. :)