mandag 22. november 2010

Vondt!

Nå har jeg hatt den verste treningsøkta på leeenge! Skulle bare innom på en vanlig trening på Elixia. Det blir alt for sjelden, selvfølgelig, men i dag var jeg litt gira på å trene. En halv time på tredemølle fikk meg god og varm til styrketreninga. Mageøvelse, skulderøvelse, ryggøvelse går som en drøm. Så tenker jeg litt på det kneet mitt som bør trenes opp til fjellturen neste år. Finner meg ei vektstang som jeg tar over nakken og begynner med knebøy. Greit nok, har gjort det før og vet at jeg som regel blir svimmel etter en stund så jeg tar det litt med ro. Blir svimmel likevel, så etter 20 rep tar jeg en pause med vektstanga i bakken. Sliten i beina begynner jeg også å bli, faktisk litt tendenser til krampe i lårene. Så kommer jeg på det smarte i å spørre en av de omvandrende trenerne om smarte øvelser for dårlige knær. Skal si jeg fikk øvelser! Knebøy med ball er OK. Jeg tok ikke så mange der, bare nok til at hun så jeg hadde skjønt hvordan jeg skulle gjøre det. Men så var det den neste... Sitte på "stol" med vekter over anklene og løfte beina. 20 kg, 40 rep - i strekk. (10 helt opp, 10 halvveis ned, 10 halvveis opp og 10 helt opp til slutt) Jeg begynte å klage halvveis, men med et par tilskuere og en trener som står og sier at "det brenner ikke i lårene, det er bare i hodet ditt!", klarte jeg å bevege den jæ... vekta mange nok ganger. Selv etter en dusj (og et forsøk på å strekke ut) og påkledning sittende på benken i garderoben skalv jeg så mye i knærne at jeg var redd for å falle ned trappa da jeg skulle gå. Kommer jeg til å være stiv i morgen? Må jeg gå baklengs ned alle trapper? Helt sikkert, men så jeg tar hintet om at jeg kanskje burde trene de musklene litt mer. Au.