mandag 16. juni 2008

Dagen derpå

Etter å ha hatt huset fullt av gjester i flere dager skulle jeg utnytte formiddagen til alt mulig. Jeg skulle vaske, trene bestille ny nøkkel til MC'n, stikke innom Kilroy for prisoverslag osv, osv, jaaada. Jeg vasket klær, spiste kaker og satt i sofaen og leste, det var det jeg gjorde. Det var bare dagen i dag.

Helga har vært veldig koselig. Jeg har som sagt hatt besøk og vi rakk å gjøre veldig mye. På fredag måtte de klare seg selv til jeg var ferdig på jobb, men etter det gikk vi ut og tok en øl og spiste god mat (på Irishman/Phileas Fogg). Litt slitne etter ei lang uke, så vi dro hjem til Vardeneset og drakk litt mer.

På lørdag skulle vi til fjells, og selv om værutsiktene var så som så, dro vi med ferga kl 09. Vi unnslapp regnet nesten til var oppe på Preikestolen, men det var nesten greit, vi hadde jo jakker med oss. Utsikten var ikke den beste, men vi fikk alle et godt inntrykk av hvor langt ned til fjorden det er. Vi kom oss fint både opp og ned, og følte oss veldig klar til å dra hjem og forberede bursdagsfesten min... På tur til ferga regnet det litt igjen, og Sigrid skjønte plutselig ikke vitsen med å kjøre MC...

På kvelden var det klart for bursdagsfest, men det var ikke så mange som ville ha mat hos meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det? Åkkesom, fest ble det, og koselig ble det, men voksne som vi er ga vi oss i tide og kom oss i seng. Sant å si har jeg ikke peiling på når vi la oss.

Søndag var den rolige dagen, med vestfoldingene som dro ganske tidlig, og trønderen som dro litt seinere. Jeg og Sigrid rakk godt å planlegge litt av neste tur og selvfølgelig å dra oss på hver vår sofa med hver vår bok, før jeg kjørte henne til Sola.
Vel det var helga, nå gidder jeg ikke skrive mer!

Ingen kommentarer: