onsdag 11. juni 2008

Fravær

Jeg har vært på tur! Ikke lang tur riktig nok, men veldig koselig. På torsdag i forrige uke dro jeg hjem til Vinstra, og programmet var tett. Kom hjem seint på torsdag, på fredag var mor og jeg på Gjøvik (mor skulle operere høyre skulder), og på kvelden skulle vi til Ruste på grilling. Det ble årets 40-års lag, siden broder'n stikker av og er i Tyrkia på dagen. Kanskje jeg også skal gjøre noe slik? Nei, hvorfor i alle dager skulle jeg dra noe sted - noengang? På lørdag holdt vi oss på Vinstra, bare en kjapp tur på butikken, litt gressklipping og avslapning på verandaen. I alle fall til det begynte å regne, da gikk vi over til avslapning inne... Siden Finn og familien er bortreist, er mor og far dyrepassere, for Moppa (dyret) og Fant (vennen). Det er i grunnen ikke så rart at Fant ikke lyder navnet sitt, for han kalles jo all verden i tillegg til Fant. Uansett, for Fant var det fryktelig spennende å lure på sauene ute på jordet, og møkk smaker tydeligvis fryktelig godt! Forstå det den som kan.
På søndag skulle jeg til Sjusjøen på styreseminar, og det er alltid spennende med opplegg en ikke har vært med på før. Det viste seg å bli riktig så hyggelig og ganske så lange dager med masse punkter vi skulle gjennom. Tror faktisk ikke vi kom igjennom referatsakene som vi skulle ha på styremøtet. Vi rakk ikke mer! Oppgaver til hjemmearbeid fikk vi også. Hadde ikke helt tenkt meg det, og klarte å vri meg unna i lengere tid, men ikke helt i mål. Kanskje jeg skulle se på papirene mine og friske opp litt hva det var jeg skulle gjøre?
Alt i alt var det en fin, kort uke borte fra Stavanger, men fryktelig kaldt å komme hjem i går med regn og vind! Håper det blir fint vær igjen i helga, jeg som får gjester som skal se Prekestolen for første gang! Gleder meg til det!

Ingen kommentarer: