onsdag 4. juni 2008

Varme og late dager

Verandadøra mi har ikke vært lukket siden fredag ettermiddag, og nå er det onsdag... Må vel lukke den i morgen, for da drar jeg på en kombinert fritid-/arbeidstur, og kommer ikke hjem før i neste uke. Det kan jo bli kaldere på den tiden... Det er herlig å tusle rundt i shorts og topp, glemme hva ullundertøy er og nyte årets første solbrente hud. Den fikk jeg på Hellestøstranda på søndag. Jeg fant ut at litt underholdning på stranda er greit, selv om jeg selvfølgelig hadde med en bok, og på Hellestøstranda var det Dragefest(ival). Det var så mye moro og flotte drager å se!Og så er det noen stakkarer som ikke får nyte finværet fullt ut (eller er det det de gjør?). Mine fire skranketimer denne uka (å, hvor mye jeg skulle få gjort på kontoret!) har blitt til sju timer i "buret" og to timer i skranken. Nå er det forsåvidt greit å være i buret, men det er jo så lite å gjøre siden alle er ute og nyter været, og slett ikke går inn på biblioteket. Jeg overlever vel to timer til, kanskje. Tror nok jeg skal ha meg en is etterhvert... (En time senere... det ble ingen is, for jeg har ikke tatt med penger i dag. Fornuftig, jeg!)
Jeg er jo listemakernes dronning (jeg tenker da ikke på damen i Be careful what you wish for, tror hun er verre) og i går begynte jeg å lage liste på hva jeg bør gjøre før jeg får gjester neste uke. Trenger kanskje ikke vaske MC og tråsykkel fordi jeg får gjester, men det burde gjøres. Vaske vinduer får jeg også se på, men jeg skal definitivt vaske gulv og bad (inkl. badekar), og kanskje jeg rekker å bake en tiramisu før jeg skal hente Sigrid på Sola. Hva var vel livet godt for, om ikke for å legge en masse planer, sette seg mål!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg vil heller ha Tiramisu enn ny-vaskede vinduer!!!

kirsten sa...

Det vil vi også.... helt klart