mandag 29. september 2008

Høsttur

Har hatt en flott helg på andre sida av fjellene. Jeg var jo bedt i bursdagsfeiring i Stavern, så når tiden nærmet seg, pakket jeg MC'n og dro av sted. Turen over var aldeles nydelig, med skyfri himmel og minimalt med trafikk. Jeg storkoste meg!

Som forberedelse til festen måtte vi innom polet en liten tur. Jeg fant meg en flaske Xantè som jeg ville kose meg med, og tror du ikke mannen i kassa vil se bevis på at jeg var gammel nok! He made my day, kan man si. Og man kan vel også si at han var rimelig flau da han oppdaget fadesen... Det er vel ikke så lett å se forskjell på de under 20 og de godt oppe i 30-åra... Kommer ikke til å glemme det på lang tid, det er sikkert!

Og så måtte jeg jo bake litt kaker til laget, siden Kirsten - jubilanten - vel ikke er i sitt livs beste form om dagen. Det var litt spennende, det. Jeg hadde inne en bestilling på to verdens beste, en sjokoladekake og en bløtkake, alle med, for meg, ukjente oppskrifter. De ble slett ikke så verst, og ingen har blitt syke, så da sier jeg meg fornøyd med det. Det var heldigvis flere som hadde bakt, for det var en kakelysten gjeng Kirsten hadde bedt på seg. Det var forøvrig en kveld som gikk vanvittig fort, og for første gang tror jeg, var jeg en av de siste som gikk fra festen. Nesten ikke trøtt en gang...

På søndag måtte jeg begynne turen hjem og det var litt kaldere, men jeg skulle ikke så langt, så det gikk jo fint. Fant fram til det huset Tove og Torgeir har leid til det huset de skal leie er ledig, og fikk god middag. Koselig å se hvordan de trives sammen. Helt klart forelska, gifte som de er og greier...

I dag måtte jeg pent hjem, og siden Tove skulle på jobb, dro jeg tidlig. Da jeg stoppet på Evje etter en times kjøring viste graderstokken min 0 grader, men det økte til 5 når jeg hadde stått rolig litt. Det var likevel litt kaldt, kan jeg opplyse deg om! Strekningen mellom Tonstad og hjemme tok jeg i ett jafs, for da begynte jeg å få varmen i meg igjen. Uansett, det var himmlesk å ta et varmt bad da jeg kom hjem.

Resten av dagen har jeg bare nydt her i sofaen under et pledd og med å lese ut Engelens spill. Jeg synes Ruiz Zafon har klart å skrive en ny, veldig bra bok. Anbefales!

Som du kan se, jeg er strålende fornøyd med de siste dagers forløp, nå er det havregrøt og jobb igjen, nesten i uoverskuelig framtid. I alle fall i treogenhalv uke, da står Berlin for tur! Ha en fortreffelig mandagskveld!

Ingen kommentarer: