mandag 6. oktober 2008

Et lite lysgløtt

I dag har jeg hatt fri! Etter jobbing i helga skulle jeg utnytte fridagen maksimalt, og det vil jeg nå påstå at jeg har klart. Det har vært ganske så trøstesløst den siste uka, værmessig sett, så da Emma spurte meg i går om jeg skulle være med å gå en tur i dag, tror jeg at jeg bare snøftet - som for å si: Ja, sikkert! Jeg ut å gå i slik vær! Men jeg tok meg heldigvis sammen og sa at det ville jeg gjerne, men med forbehold om at været viste seg fra sin beste side. Å det gjorde det! Vi hadde solskinn med oss der vi trasket rundt i Søremarka. Helt herlig, var det.

Til helga får jeg besøk, og det er for meg verdens beste unnskyldning for å begynne å bla i kokebøkene mine. Litt bakverk og litt ordentlig mat må til, og for at jeg skal få til det, må jeg på en "morsom" matbutikk. Og da mener jeg ikke Rimi eller Rema. Dagens utvalgte ble den som er nærmest, Ica Middelthon. De har så mye morsomt, spesielt når det gjelder sauser og kryddere. Denne uka har de "oste-uke", så jeg fikk kjøpt med litt spennende ost på tilbud også. Kan trygt si at det handles litt som ikke står på lista hver gang jeg er der. Det er jo så mye jeg ikke vet hva er som må testes ut! Ja, jeg koser meg på Ica!

Har lyst til å lage pasta på lørdag, men vet ikke helt hva jeg skal ha til. Om jeg skal ha tagliatelle eller slike fylte puter, hva nå det kalles. har vel egentlig kjøpt inn til tagliatelle med bacon mm, men bacon holder seg lenge, det! Det er artig å lage mat! Det beste er at jeg nesten har klart å spise tom fryseskapet mitt, så det er bare å koke og bake, og putte i fryseren. Plenty med plass! Kan noen gi meg et tips om hvordan jeg avviser fryseskapet, forresten? Det er så vanskelig å dra ut kontakten siden kjøleskapet er innebygd..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tipper du ikke kan avise (for jeg antar du skal avise og ikke avvise stakkars kjøleskapet ;)) uten å trekke ut kontakten. Men hold kjøleskapdøra igjen, så holder nok maten seg den tiden det tar.

Gro sa...

Sant nok Silje, jeg avviser ikke kjøleskapet mitt, jeg er veldig avhengig av det, faktisk!