fredag 6. november 2009

Fredag kveld

Mens jeg sitter her (alene) på en fredagskveld og kikker på musikkvideoer på youtube.com, kommer jeg på at jeg kanskje skal gjøre en innsats med å rydde litt i "barskapet". Nå er jo problemet mitt at jeg ikke har så mye blandevann i huset, hadde jo ikke planlagt dette, men må gjøre en innsats likevel. Foreløbig har jeg bare fått testet Southern comfort på is og Green cow. Føler meg søt nok, og er litt ergelig på meg selv for at jeg ikke har noe juice så jeg kunne blitt kvitt noe av den vodkaen jeg har, for ikke å snakke om kremfløte til den irske kaffen... Men det kan bli en Xantè etterpå, eller slumpen på Tia Maria'en. Tror resten av det jeg har krever blandevann.
Det er når jeg ser på omfanget av barskapet (drikkehylla) at jeg innser at jeg enten
1) reiser for mye utenlands,
2) tvangsmessig kjøper med kvota på disse turene eller
3) har for få venner å feste sammen med.
Tror desverre jeg må innrømme 3). For 1) og 2) har ingenting med saken å gjøre!!! Minner meg om: Hva skal jeg kjøpe når jeg kommer hjem fra Island tro?

Her er innholdet på hylla: Southern comfort (så godt som full), Pisang ambon (så godt som full), Tia Maria (nesten tom), Xanté (trekvart), Galliano (uåpna), Braastad (halv), Jameson (halv), Smirnof, sitron (gave, uåpna), Jose Cervo (tequila, trekvart), Jamaican rom (halv), Sheridans (uåpna), Baileys (halv).
Noen som vil komme på fest i nærmeste fremtid?

Ingen kommentarer: