torsdag 24. februar 2011

Nøkler

Holder på å prøve å selge sykkelen min. Hadde egentlig ikke tenkt så mye på det, før en kollega av meg fortalte om tabben med familiens sykler når de skulle flytte fra Myanmar i høst (hun er Hongkong-kineser, han fransk - det er helt naturlig at de flytter fra Myanmar til Norge...). Syklene deres var altså for store til å kunne pakkes i de konteinere de hadde, så de burmesiske flyttefolkene fant ut at de kunne deles. Her i Norge er det ikke så enkelt - det vil koste mer å få satt syklene sammen igjen enn å kjøpe nye... Altså må kollegaen min kjøpe nye sykler, i alle fall til ungene. Sønnen har fått, mens dattera gjenstår. Det er da jeg kommer på at jeg har en sykkel som jeg helst ikke sykler på, og hvis jeg ikke har sykkel, trenger jeg jo heller ikke ha dårlig samvittighet for ikke å bruke den! Er jeg smart, eller??? På søndag kommer de for å kikke på sykkelen, og siden jeg er borte i helga har jeg nå rotet i skuffer og skap for å finne lykter, låsnøkler, bruksanvisninger, you name it.
Jeg fant mange nøkler.
Tenk om jeg hadde visst hva de går til, alle sammen! Sukk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du e smart, du har jo vært blond hehe... håpet du mente sykkelen uten motor nå da...
hilsen mc skater med delt ribbe..

Gro sa...

Du verden, når har jeg gitt deg sdressen til denne bloggen, da?