tirsdag 14. juni 2011

Surpomp

Som alltid når jeg har vært borte en stund, surmulte Cruella og nektet å starte i går. Hindret meg i å komme på kino, gjorde hun! Batteriet var helt dødt. Ikke gnist overhodet. Så jeg setter på laderen - det er på sykkelen det samme for meg som svenskeknappen på en PC - og håper det beste. Etter noen timer (fremdeles i går) sjekker jeg tilstanden. Lysene på dashbordet (heter det det på en motorsykkel?) lyser med tenninga på kun med laderen plugget i. OK, greit nok. Jeg gidder ikke å gjøre noe mer med det, det er bare å ta bussen til jobb i dag, og sjekke igjen etter jobb.
Ikke spesielt optimistisk tar jeg med telefonen for ev. å kunne ringe brodern og går ned i garasjen etter middag i dag. Forøvrig verdens enkleste middag, siden jeg ikke har fått visakortet mitt enda og jeg ikke kan betale med master på Rema... Samma det.
Jeg kobler fra laderen, vrir om nøkkelen, og tror du ikke barnet mitt starter! Surrer og går som bare det:-) Måtte jo stoppe igjen så jeg fikk av skivelåsen, men den startet igjen! Da måtte jeg kjøre meg en tur også, i olabukse og joggesko, og her blåser det kaldt skal jeg si dere! Derfor sitter jeg nå med PC'n på fanget for å varme meg opp igjen litt etter kjøreturen.
Da er det bare å håpe at visakortet kommer med den oppsamla postbunken i morgen (hvorfor i all verden ba jeg om oppbevaring til og med i dag???), så jeg får kjøpt bensin.
La nå sommeren komme!

Ingen kommentarer: