søndag 24. juli 2011

Bake, kake søte

Endelig er far kommet på besøk, og jeg har mulighet til å få bytta ut komfyren uten undervarme med en jeg faktisk kan bake kake i!

 Den gamle IKEA-komfyren hadde to deler, stekeovn og kokeplate, men de var likevel koblet sammen, slik at kontrollen på toppen satt på fronten av stekeovnen. Det viste seg å bli et lite problem når jeg skulle ha ny, for nå er det praktisk å ha to atskilte deler, med kontrollen på den aktuelle delen.
Godt mor er med, så noen får reingjort ordentlig!

 Far legger på tetningslist. Heldigvis trenge vi ikke å modifisere benkeplaten, selv om det var litt andre mål på den nye kokeplata.
 Slik ser det nå ut. Foreløbig veldig fornøyd, selv om det ikke er like mye stil over kjøkkenet mitt lenger med hvit oppvaskmaskin og svart/stål komfyr. Ønsker jo heller ikke at oppvaskmaskina skal ryke så jeg kan bytte ut den, men om jeg blir boende her, så kan det jo fort skje...
Resultatet av at det nå er to atskilte deler, er at komfyren får strøm gjennom en skjøteledning til en stikkontakt på andre sida av kjøkkenet. På mandag må jeg bestille elektriker... Jeg vurderer også å kjøpe nytt høyskap på kjøkkenet, med plass til stekeovnen. Får se hvor fort elektrikeren kan komme.

Ingen kommentarer: