torsdag 9. oktober 2008

Dannelsesreise

Dannelsesreisen fortsetter. I går var jeg på konsert med Stavanger Symfoniorkester. De har Beethoven-fest nå i oktober, og i går var det symfoni nr 4 og 5. For de uinvidde (!) er Beethovens 5. symfoni Skjebnesymfonien. Da-da-da-daaaa. Jeg tenker med en gang på Det var en gang et menneske. Super serie, det også. Det er bl.a den som har gjort mmeg litt historie-frelst.

I dag har jeg fortsatt mine forberedelser til Line skal komme. Dvs at jeg gjør slik som de fleste gjør hver uke... Vasker, rydder... I tillegg så baker jeg. Det er bare moro. På mandag ble det ciabatta (men det har jeg kanskje sagt allerede) og i dag har det blitt rundstykker med gulerot og etter hvert focaccia. Focaccia-oppskriften har jeg atpåtil funnet i en av Lines kokebøker. Håper hun føler seg hjemme når hun kommer! Denne gangen akter jeg faktisk å være her når hun dukker opp også, ikke som sist gang, da jeg satt på Gardermoen, mens hun måtte stelle hus her.
God natt!

Ingen kommentarer: