fredag 17. oktober 2008

Rettskrivning

Endelig helg! Jeg har tid til å lese nyhetene på nettet og skikkelig kose meg. Bortsett fra en ting: Journalistenes skrivefeil, manglende korrekturlesing, eller hva det nå er. Det ergrer meg! Bare se på et klipp fra en artikkel i Dagbladet om finanskrisen på Island:


"Buss-inessmenn

Meldingene om hamstring av vitale matvarer som bleier, mel og drivstoff i islandske butikker er betydelig overdrevet, ifølge jentene på Café Paris. "


Når ble bleier og drivstoff vitale matvarer, lurer jeg på? Verden er på styr, men så så jeg ut på utsikten min, og fant ut at verden er nå ganske fin likevel!

Nå klarer selvfølgelig ikke kameraet mitt å gjengi de fine fargene, men likevel... (I morgen er det meldt 8 grader og regn, og vi skal ha dugnad. Da tenker jeg at jeg ønsker jeg var innendørs og kunne se ut på utsikten, da!)

Ingen kommentarer: