mandag 23. mars 2009

Den merkelige dagen


Det er liksom ikke en helt vanlig dag i dag. Jeg har fri, og tenkte jeg skulle bake hele dagen. Men så skulle en del av baksten min heve i timesvis, så noe ble utsatt. Så gikk brannalarmen. Ikke min skyld, altså! Det viste seg å være en dame i tredje som hadde satt på feil kokeplate. Det var rimelig stint inne der! Fikk en koselig prat med brannvesnet på telefon, da.
Så var det tid for legetime. Jeg hadde en plan om at hvis jeg tok bussen 14.06 hadde jeg god tid. Hvis bussen hadde kommet 14.06 hadde det sikkert gått helt fint! Den var øraneslittegrann forsinka, så da jeg hoppet av nedi byen hadde jeg ca 7 minutter på meg på den veien jeg hadde tenkt å spasere på 10-15 (ville helst ikke bli svett og illeluktende til jeg kom fram!). På vei gjennom Byparken rakk jeg å ta dette bildet:
Det er vår i Stavanger, selv om det er farlig nært nattefrost om dagen. Eller natten.
Siden jeg har vært på legekontoret flere ganger i løpet av årene, så vet jeg veien. Det var bare det at de hadde flytta siden sist... Mentalt notat bak øret til neste gang noe skifter navn - spør om de har skifta adresse også! Da var det bare å jogge til nærmeste taxiholdeplass. Til alt hell visste jeg om en ikke så langt unna. Svett og andpusten kommer jeg til Paradis (!) legekontor bare vel 5 minutter for seint. Og der satt jeg og venta i 30 minutter. Nå har jeg i alle fall gjort mitt for livmorhalskreftutrydding, og i tillegg fikk jeg resept på Malarone.
På turen hjem satt jeg foran ei veldig forelska dame. Snakket med kjæresten i telefonen hele veien. Jeg ble nesten sjalu, jeg vil også oppleve slike følelser igjen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Litt mere vår søraforr ja ser jeg, i morrest lava snøen ned her...