søndag 13. mars 2011

Middag hos Bonnie og Phillipe

I går var jeg bedt på middag hos kollegaen min Bonnie (kinesisk) og hennes mann (fransk). Ganske spennende, og det ble veldig koselig. I tillegg til meg var selvfølgelig Bonnie og Phillipes unger der, og en tredje kollega av Bonnie og meg (Vidar), pluss en nabo av Bonnie (som viste seg å være en kjenning av Vidar også).
Var spent på hva Bonnie kom til å diske opp med, for jeg vet at hun liker å lage mat til gjestene sine. På bordet stod det flere typer snacks og drikkevarer da jeg kom. For å være litt forsiktig begynte jeg med en øl, og takket nei til potetgullet. Heldigvis...
Jeg vet ikke navnet på det vi fikk men det var som følgende:
Forrett: to pateer og en salt pølse med rista brød.
Hovedretter: Noe sterkt thailandsk kjøtt med bønner, fiskegryte med burmesiske krydder, eller var det grønnsakene som hadde det krydderet? Fransk lam (mage mm) med poteter, italienske kjøttboller og masse ris, selvfølgelig. Etter hovedretten fikk vi fransk (og norsk) ost med brød, og til sist:
Dessert: crepe med banan, is og sjokoladesaus.
Ubehagelig mett etterpå, for alt var jo så godt, og så måtte en jo smake på alt! Jeg klarte å unngå kjøttbollene, men bare for å forsyne meg av det thailandske kjøttet en gang til... Uff. Det var nesten en nødvendighet å ta drosje hjem...

Ingen kommentarer: