onsdag 30. mars 2011

Nydelige Madrid!

Det knyttet seg stor spenning til mitt eventyr til Madrid, både blant kollegaer, venner og familie, men har to dager etter hjemkomst allerede rukket å berolige de fleste med at min sivilstatus fortsatt blir som før... Men byen! Jeg drar gjerne dit igjen! (Og jeg drar gjerne på tur med Kelin igjen også, jeg!)
Her skal dere få se noen bilder - tatt med mobilkamera:

Det fine været på fredag kom litt overraskende på meg, så jeg vaset rundt i ullkåpe og var ørlite varm. Parque del Retiro var nydelig i kveldssola, og full av folk.

Gatemusikanter skapte liv overalt, fra disse ...tja... folkemusikerne (?), til New Orleans-jazz og klassisk.
Jeg er litt misunnelig på gateskiltene deres. Våre er så utrolig kjedelige!
Pussig fasadebelysning på Plaza de Sta. Ana. På andre siden var det grønt, om jeg ikke husker feil. Men det var en flott plass, og bare 5 min unna hotellet vi bodde på, Hotel de Prado.
Ikke like fint vær alle dagene, men Kelin er like blid!
Selv på søndag da det var grått vær, lyste sola opp med ujevne mellomrom, og avslørte flott arkitektur - som ikke alltid er så lett å ta bilde av i fart på en buss med mobilkamera...

1 kommentar:

sigrid sa...

fine bilder ja! Jeg tar gjerne en tur dit ;-)