torsdag 29. mai 2008

Javel, så er jeg tagget...

Pick up the nearest book.
Open on page 123.
Find the fifth sentence.
Post the next three sentences.
Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Sigrid tagget meg, og jeg gjør jo som jeg blir bedt om.
Siden jeg satt ved siden av bokhylla mi da jeg oppdaget at jeg hadde blitt tagget, var det bare å strekke ut armen og få tak i en bok. Den valget falt på var Uforglemmelige steder på jorden : en drømmebok for reiselystne av Steve Davey. Her er hva som står på side 123:
Vel, s. 123 var et helsides bilde. Jeg gjør et nytt forsøk. Drømmefakultetet av Sara Stridsberg.

"Dette her er Rasshølet. Og dette er junkiegutten ... Og dette er Valerie ... Det var en gang en skitten Mister Shark som elsker naive små junkiegutter ... masochistiske små idiotguttehorer ..."

Ikke den mest positive boken jeg har lest, kanskje, men den er veldig bra. Sara Stridsberg vant faktisk Nordisk Råds Litteraturpris for den i 2007. Handler om ekstremfeministen Valerie Solanas, det er hennes utsagn som er sitert. Boken er ikke en vanlig roman, og det er ikke en biografi, men den tar utgangspunkt i Solanas miserable liv, og veksler mellom politi-, retts- og sjukehusrapporter, dialoger og en fortellerstemme. Anbefales på det sterkeste!

Hvem skal jeg så tagge? Jeg følger ikke med på så mange blogger, men i alle fall et par:
Frk Moll, Bibliotekarene anbefaler, Ida, Kirsten

Ingen kommentarer: