onsdag 21. mai 2008

Opera

Aldri for sent å bli finkulturell, tenkte jeg for noen dager siden. Anledningen var at kommunen sponset sine ansatte, så de kunne gå på Tristan og Isolde av Wagner for 50 kr. Ha! tenkte jeg også, dette må jeg jo bare på! Det er 12 år siden sist jeg var på opera, det var i Budapest og jeg sov meg gjennom det meste av forestillingen. Derfor tenkte jeg at nå blir det sikkert veldig mye bedre. Tekstingen skal være på dansk, ikke tysk (som det var den gangen) og... vent litt, varer det i FEM TIMER??? Gosj.
Jaja, Jeg kjøpte meg uansett billett og i går var det den store dagen. Jeg var ikke før kommet meg inn i salen og stappet MC-jakka under stolen før jeg begynner å gjespe. Det var varmt der, men jeg vet ikke om jeg kan legge hele skylden på varmen. Det ble litt bedre etter den første pausen, men jeg liker litt mer fart og spenning enn disse sopranene og hva de nå er. Se hvem som var med: Tristan og Isolde. Etter to seksjoner fant jeg ut at dette var (fremdeles) ikke noe for meg, og jeg dro hjem. Men det var greit å ha prøvd igjen, jeg bare innser at jeg er ikke den finkulturelle typen - men koser meg for det!

Ingen kommentarer: