onsdag 7. januar 2009

Den kalde, mørke tida

Det er helt klart at jeg har kommet tilbake til Vestlandet. Søndag, da jeg kom hjem fra juleferien var det skyfritt og 5 minusgrader. 5 minusgrader er kaldt på kysten! Mandag var det kaldt, tirsdag regnet det ganske jevnt hele dagen (ikke da jeg dro til og fra jobb, heldigvis, for jeg hadde ikke paraply med meg) og i dag er det like blå himmel og kaldt igjen. Forskjellen fra mandag er at det var litt hvitt på bakken. Det er det sikkert ikke nå lenger. Gud forby at snøen blir liggende for lenge!
Litt lysglimt i tilværelsen er det, selv om det er lenge til sommeren. Vi har begynt å planlegge tur igjen! Og så kommer det en liten korreksjon til tidligere utsagn om akkurat denne turen. Det ser ikke ut til at vi drar i juni likevel, da vi klarer å ta et hint. Det er ingen reisebyråer (de vi har sjekket til nå i alle fall) som arrangerer turer til Laos mellom mai-august. Kan det ha noe med regntida? Har sett noen glimt om at det kanskje ikke er noe særlig til veier i Laos når det regner som verst. Så da endrer vi reisetidspunkt. Hvis det blir tur i april betyr det at vi plutselig begynner å få det "travelt"! Vel, begge har gyldige pass, så mangler vi bare visum og billetter og planer og og og. Tror vi får det til!
De siste dagene har jeg tatt julegava mi i bruk. Wii'en altså. Er litt usikker hva det skyldes, men vekta raser både opp og ned (mer enn et døgn skulle tilsi) og fit-alderen. Ja hva kan jeg si om den? Tror jeg lister opp jeg: Søndag: 42, mandag: 41, tirsdag: 23. Hjelper det å trene på wii fit, eller??? Må nok ta meg en liten runde i kveld også, selv om jeg jobber til kl 21. Artig er det i alle fall. Har fått meg en mannlig tener til og med. Men det kan hende han byttes ut etter hvert. Har har mye mindre humor enn balansebrettet. Det er det selskap i!

Ingen kommentarer: