lørdag 17. januar 2009

Nytt liv

Jeg er veldig glad i blomster, de liver så opp i stua! 2008 var egentlig ikke noe godt år for plantene mine, da den ene etter den andre først ble forvist til uteliv på verandaen, for så - når det ikke var mer håp - å ende opp i biodunken. En av de plantene jeg liker best er orkideer. De står lenge og er utrolig fine. Ikke fullt så fine når de blomstrer av. Jeg har hørt at det er fullt mulig å få dem til å blomstre igjen. Jeg har prøvd det før, og fått et par nye blomster, men det blir aldri så frodig som det var. Nå prøver jeg igjen... Etter en hvileperiode på soverommet hentet jeg orkideen fram igjen. Og nå begynner den å blomstre:-) Dere skal få oppdateringer framover, og her er første bilde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hadde også en som så ut til å komme tilbake. Blomsten kom halveis, og så datt den av... :-(

Gro sa...

Ikke si det en gang! Min kommer til å bli kjempefin!