mandag 18. mai 2009

Herlige Stavanger!

(bildet er hentet fra altomreiser.no)
Det er en sang som heter det, tror jeg, og i dag fikk jeg den gode følelsen da jeg syklet til eller fra jobb (husker ikke hvilken retning det var). Det var slik en god lukt da jeg syklet gjennom Gamle Stavanger, at jeg bare dro og dro, nesten så jeg glemte å se hvor jeg syklet og det fører før eller senere til at en treffer et heller ujevnt parti i veien. Det er en grunn til at jeg har vondt i baken om dagen... Mens jeg dro inn den gode lukta av blomster, nyklipt gress, maling og sjø tenkte jeg på at jeg virkelig er glad i sommeren i Stavanger. Det er alt som skjer i Vågen, det er (av og til) nydelig vær, det går an å kose seg på så mange vis! Et lite øyeblikk var jeg gjennom-lykkelig! Selv om en i det store og hele er fornøyd med tilværelsen er det ikke så ofte at en tenker: Jeg er lykkelig! Det gjorde jeg i dag. Og så er det bare noen få dager til helg!