søndag 23. august 2009

Brum, brum

Før jeg hadde fått skrotten opp av bingen i dag tikket det inn en melding på telefonen min. Det var Kirsten som lurte på om jeg hadde noen planer for dagen, og siden jeg ikke hadde det, avtalte vi å møtes slik omtrent på Evje. Ganske bra temperatur i dag, så selv om det var vått på veien (det regnet ikke før jeg kom tilbake til Stavanger) ble det en fin tur mot Evje. Men så skjedde det igjen. Et par mil før Evje måtte jeg skru over til reservetanken, og MC'n stoppa. Midt i en bakke og i en sving. Ikke så heldig som sist, da jeg fikk trillet inn i en busslomme før Kongsberg. Men, jeg fikk i alle fall rygga så langt at jeg var litt mer synlig, og fikk på meg refleksvesten. Så var det å sende melding til Kirsten om de kunne ta med litt bensin til meg. Litt mer startvansker denne gang, men Ole fikk trillet den igang igjen.

Jeg har i alle fall fått bekrefta at jeg ikke feilberegna den gangen for tre uker siden, og skal sørge for at det ikke blir nødvendig med reservetank før jeg har fått den på service i oktober... Det er mye styr med den hobbyen!

1 kommentar:

kirsten sa...

Hehe. Men vi hadde en fin fin tur. Vi hadde ikke regn heller vi. Men vi tror nå at du har vann i tanken din. Andreas også mente det måtte være det. Du bør skru over på reservetanken selv om du har bensin på sier gutta her i huset nå.