lørdag 22. august 2009

Vestlandets fortryllelse!

Våknet alt for tidlig i dag, og siden solen skinte og det fremdeles var et par timer til friidretts-VM begynte på TV, fant jeg ut at jeg skulle gå til byen. Både for å gå i fjellskoene mine litt, men mest for å ha noe å gjøre (lette min dårlige treningssamvittighet). Jeg tar på solbriller og setter på lydbok og tusler i vei. Etter ca 15 min kommer det noen dråper ett eller annet sted fra, og jeg tar på meg jakka. Det tar ikke mange minuttene før jeg søker ly under det som er av trær og busskur langs veien, men da det begynner å hagle og vannet renner nedover armene mine (på innsida av jakka...) stopper jeg og venter på bussen. Vrir litt vann ut av klærne og fortsetter når det letter litt. Ved konserthuset gir jeg opp og tar bussen hjem. Det er liksom så lite fristende å tusle i butikker når en er gjennomvåt. Når jeg kommer hjem skinner sola igjen...

Ingen kommentarer: