onsdag 16. januar 2008

Aaa hvor vi er bortskjemte!

Trafikkbilde fra Ho Chi Minh-byen
Jeep-skyss ved My Son
Paa den japanske overbygde broa i Hoi An
Hei igjen.
Paa femte forsoek fant vi endelig en pc som tillater oss aa komme inn paa bloggen vaar... Den siste uka har vaert ganske saa avslappende. Den 10. januar tok vi en sove-natt-buss fra Ho Chi Minh til Nha Trang. Det tok vel ti timer og i bakerste rekke laa Sigrid og jeg sammen med tre andre roerslige figeurer. Det er ikke akkurat king-size bed paa denne typen busser! Men, jeg sover uansett, jeg hadde litt problemer etterpaa med aa finne ut av hvor langt i lydboka jeg faktisk fikk med meg i handlingen. Enkelte er jo alltid troette... Vel framme i Nha Trang tok vi oss en hvil i bakken, rettere sagt paa stranden, foer vi samlet sammen vaare pakkenelliker og gikk i retning hotellet. Hotellet var greit og laa 5 minutters gange unna stranda (som for oevrig er 6 km lang). Joda, her kan vi trives.
Tiden i Nha Trang gikk fryktelig fort. Vi var et par dager paa stranda (Sigrid testet soltoleransen foerste dagen, og holdt seg i skyggen -lettere roed - resten av tida). Jeg er nesten like blek, jeg holdt meg i skyggen hele tiden... Dag to var vi paa baattur, jeg dykket og Sigrid snorklet. Det kunne nok vaert veldig flott, men vi er i Vietnam paa den vaerste tiden av aaret dykkermessig, men veldig daarlig sikt. Men det var moro aa dykke igjen, siden det ikke er saa ofte. Litt for fort fant vi ut at det var paa tide aa bestille flybillett til Da Nang/Hoi An. Etter at vi hadde bestilt begynte vi aa telle dager til hjemtur, og det er leeenge til, vi kunne nydt badelivet i Nha Trang et par dager til... Jaja. Den eneste sightseeingen vi gjorde i N.T. var en tur til den hvite Buddhaen, med tilhoerende tempel. Flotte greier, (Javel Sigrid -tilhoerende pagoda, ikke tempel...).
14. januar, dagen etter at Sigrids bursdag ble feiret med god dessert (dobble mojitos), dro vi til Hoi An for aa faa sydd oss noen klaer. Siden vi har saa god tid, tar vi oss en uke her i H.A. og det kan vise seg aa bli dyrt.... Det er saa maasse stoffer og modeller aa kikke paa og vi finner stadig ut noe som vi kan trenge (eller i alle fall har lyst paa.) 10-15 plagg hver, vi har mistet litt oversikten... Regningen tar vi etterpaa... Dagene har gaatt med til aa gaa fra skredder til skredder og proeve ferdigsydde klaer og til aa bestille nye. Naa har vi vel bare 3-4-5 bukser, et par topper og en jakke igjen aa hente. Og den sommerkjolen min, ja. Hm. Mellom slagene i dag unnet vi oss litt luksus, med en droey time med aromaterapi til den nette sum av ca 150 kr hver. Raadyrt! Til sammenligning kostet middagen i dag (to retter hver og oel) 30 kr for begge. Vi lever livet!
Naar neste reportasje kommer, gjenstaar aa se... Foelg med, foelg med!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ikke bortskjemte men veldig flinke til å "Leva livet" vil nå jeg si!! Helt toppers! Ser ut som om dere nyter livet og landet, jeg synes godt dere kan sløse litt! Hva er viktigere å bruke penger på enn seg selv og o)pplevelser som dette? Kos dere (hugg innpå med gode smaksopplevelser, dere kan spise nuddler og havregrøt når dere kommer hjem..).

Regnvåt hilsen i fra oss i Sandnes!