fredag 10. april 2009

Hanoi dag èn!

Vi var veldig slitne etter over et doegns reise, saa da vi endelig kom fram til hotellet - som hadde skiftet navn siden sist til Hanoi Phoenix Hotel, tok det ikke lang tid foer vi kroep til koeys og sovnet. Jeg vaaknet tidlig men sovnet heldigvis igjen, og da jeg vaaknet av at Sigrid stod opp var kl allerede over 10. Vi rakk saavidt frokosten foer kl 11... Kl 12 hadde vi bestilt turer til baade Sapa og Halong Bay, og gikk ut for aa gjoere trafikken i Hanoi litt mer utrygg! Det klarte vi nok, men det vi ogsaa klarte var aa gaa i feil retning igjen og tok til slutt taxi til Litteraturtempelet. Litt mer folk der i dag enn i januar i fjor... Som i fjor spiste vi veldig god mat paa KOTO (know one, teach one) foer vi tok taxi hjem igjen. Det saa nemlig ut til aa bli regn. Etter en hvil ville vi finne et marked og en bar, og det gjorde vi... Vi satser paa aa sove lenge i morgen ogsaa, men i morgen kveld drar vi med nattog til Sapa, for tre dagers fjelltur. Skal bl.a. overnatte hjemme hos noen stammefolk. Saa tar vi nattog tilbake til Hanoi den 15. april. Samme dag drar vi til Halong Bay. Forhaapentlig blir det klarvaer denne gang, saa vi kan nyte karstklippene i bukta fullt ut. 17. april er vi tilbake i Hanoi. Kanskje vi kan faa til aa legge ut noen flotte bilder da?
Dagens vaervarsel: lett overskya og 29 grader.

Det er helt utrolig hva de kan finne på å laste opp på de motorsyklene sine. Denne sykkelen hadde i alle fall tre hjul!