torsdag 23. april 2009

Saabai dii (hallo)

Her er en ny rapport fra det varme soeroest-Asia. I dag er det 36 grader i skyggen, i flg min maaler.
Vi har vaert noen dager i Laos naa, men jeg har ikke helt gjort meg opp en mening om hva jeg synes om landet. Siden vi forlot Hanoi har vi vaert 24 timer paa buss. Rett over grensa til Laos oppdaget jeg at det gaar an aa sende bilder til bloggen fra telefon, det er de bildene som vil komme inntil vi er hjemme igjen.
I gaar var vi rolige i Vientiane som er Laos' hovedstad, men etter en orienteringsrunde paa morgenkvisten var jeg og Sigrid allerede saa varme at det ikke fristet med mer sightseeing. Derfor endte vi opp - sammen med to franske jenter, Ouian og Laura - paa byens Waterpark. Vi var de eneste der da vi kom, men det dukket opp flere etter hvert, selv om det aldri ble fullt. Det var saa utrolig godt aa ligge i vannet aa sloeve. Jeg ble litt solbrent paa kinna, men ingenting vondt. I dag har vi tatt offentlig buss i ca fire timer til VangVieng. Her skal vi vaere i hele to dager, foer vi reiser videre den 26. april. Planene for disse to dagene er tubing nedover en nesten toerr Nam Xong, ankre opp ved en bar og bare kose oss. Det kan nok fort bli litt gaaing og hulebesoek ogsaa...
Det jeg kan si om Laos er at det har fantastisk landskap, god mat og herlige fruktdrikker. Beerlao er nasjonal-oelet og det er lyst og lettdrikkelig og selges paa flasker a 640 ml. :-) Og saa er det merkbart flere biler og faerre scootere her enn i Vietnam, og menneskene er rundere i formen. Vietnameserne er uten unntak skinn og bein, mens Laoserne (?) faktisk kan vaere litt fyldige...

Ingen kommentarer: